Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Παρουσίαση σχολικών εργασιών

    Σήμερα στο σχολείο μας η μέρα αφιερώθηκε στην παρουσίαση μερικών δραστηριοτήτων που έγιναν αυτή τη σχολική χρονιά στο σχολείο μας. Οι αθλητικοί αγώνες λόγω βροχής μεταφέρθηκαν για αύριο, οπότε είχαμε όλη την ώρα στη διάθεσή μας για να θαυμάσουμε τα έργα των μαθητών στην Τεχνολογία (οι πατεράδες και λοιποί άρρενες των οικογενειών-θείοι, αδέρφια, ξαδέρφια- χάρηκαν πολύ, πιστεύω, γιατί θα κατασκεύασαν το μεγαλύτερο μέρος όσων είδαμε!).  Εμείς συμμετείχαμε με τα πρωτάκια με τις εξής δραστηριότητες: 

α) Παρουσιάσαμε με το Α2 την εργασία μας για τη γειτονιά μας στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας. Η παρουσίαση διήρκεσε 20 λεπτά. Είχαμε μαγνητοφωνήσει τα κείμενα που συνόδευαν την παρουσίαση (με κάπως πρωτόγονα μέσα και η ποιότητα του ήχου δεν ήταν τέλεια, αλλά καλή, πάντως). 
Στιγμιότυπο από τη σημερινή παρουσίαση

        Τα παιδιά σε λίγο χρονικό διάστημα συγκέντρωσαν τις πληροφορίες από το διαδίκτυο και από ένα σημαντικό βιβλίο αναφοράς (με φωτοτυπίες που τους παρείχα, από τη Βιβλιοθήκη του δήμου Αθηναίων) αναφορικά με τους εξής τομείς: 
1. Γεωγραφία
2. Ονομασίες της γειτονιάς μας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
3. Κάτοικοι και δραστηριότητες
4. Πετράλωνα και τέχνη (κινηματογραφικές ταινίες και τραγούδια για τη γειτονιά μας)
5. Οδωνύμια
6. Η γειτονιά
7. Σήμερα (και βιβλιογραφία)
Η αρχική μας διαφάνεια

Ασύρματος
       Μπράβο σε όλα τα παιδιά. Δεν εργάστηκαν όλα από το τμήμα-δεν έφταναν οι εργασίες- αλλά όσα ανέλαβαν κάτι το έφεραν εις πέρας με υπευθυνότητα. Τα ευχαριστώ από καρδιάς, αν και δίσταζαν κάπως για το αποτέλεσμα. Το φροντίσαμε, όμως, το υλικό μας και η τελική επιμέλεια έγινε και από εμένα. Τα σχόλια που πήρε, πάντως, η εργασία υπήρξαν θετικότατα.
     Θέλαμε να παρουσιάσουμε και τη φωτοϊστορία που φτιάξαμε στα αρχαία, αλλά η ώρα είχε περάσει, τα παιδιά ήταν ανυπόμονα... Αναρτώ εδώ  πώς οι δημοσιογράφοι του καθενός από τα δύο τμήματα κατέγραψαν τη δραστηριότητα:
Πρώτη παρουσίαση:

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013
         Στο σχολείο ήταν μια ξεχωριστή μέρα. Τη 2η ώρα η κυρία Τ. μας πήγε στο εργαστήριο και μας είπε ότι θα μας δείξει κάποιες φωτογραφίες (σημ. παρουσίαση). Εκεί που τελείωσαν οι φωτογραφίες η κυρία μας είχε μια έκπληξη: κάποια παιδιά θα ντυνόντουσαν όπως οι αρχαίοι. Εκεί χτύπησε το κουδούνι. Στη διάρκεια του διαλείμματος τα παιδιά ντυνόντουσαν και διαβάζανε ένα κείμενο, διότι θα κάνανε ένα μικρό θεατρικό. Μόλις μπήκαμε στην αίθουσα είδαμε τα παιδιά ντυμένα με χλαμύδες, χιτώνες και διάφορα άλλα. Ήταν πολύ ωραία τα ρούχα, αλλά δυστυχώς δεν τα φορέσαμε όλοι.
        Μετά μας παρουσίασαν το θεατρικό, στο οποίο ήταν μια μάνα, ένας πατέρας και μια κόρη που άργησε να πάει σπίτι. Η μητέρα της έλεγε ότι αν ξυπνήσει ο πατέρας θα αρχίσει να φωνάζει και τελικά ξύπνησε ο πατέρας και της φώναζε και…

Ήταν πολύ καλοί! Στο τέλος βγάλαμε και φωτογραφίες. Περάσαμε πολύ ωραία και γελάσαμε πολύ!!!

(μαθήτριες Ν.Σ. και Ε.Χ.)

Δεύτερο τμήμα:
Η  Ενδυμασία των Αρχαίων Ελλήνων
        Στις 3 Απριλίου 2013, την 4η και 5η ώρα στην αίθουσα του χημείου, μάθαμε πώς ντύνονταν οι αρχαίοι Έλληνες με τη μουσειοσκευή που δανειστήκαμε από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και μια παρουσίαση διαφανειών, που φτιάχτηκε γι΄αυτό το σκοπό από την καθηγήτριά μας.
     Τα ρούχα, τα οποία ύφαιναν οι ίδιες οι γυναίκες, ήταν φτιαγμένα από λινάρι ή μαλλί. Μάθαμε για τον χιτώνα, το πιο βασικό ένδυμα που φορούσαν άντρες και γυναίκες, και άλλους τύπους ενδυμάτων. Επιπλέον, είδαμε τους τρόπους με τους οποίους οι γυναίκες έφτιαχναν τα μαλλιά τους και πώς τα στόλιζαν. Στην συνέχεια η καθηγήτριά μας με την βοήθεια μαθητών-μοντέλων, δημιούργησε «ζωντανές» αναπαραστάσεις των ενδυμάτων. Μετά, οι ντυμένοι μαθητές παρουσίασαν μια μικρή παράσταση στα αρχαία Ελληνικά, με κεντρικό θέμα την ζωή των νέων παιδιών που διασκέδαζαν στα συμπόσια.
Τέλος, βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες από την εμπειρία μας, με μία από τις οποίες φτιάξαμε ένα ημερολόγιο, που αναρτήσαμε στην αίθουσα 15, μετρώντας τις μέρες για να τελειώσει η χρονιά!  
     Στις 22 Απριλίου παρουσιάσαμε την ταινία μας σε ολόκληρη την τάξη. Οι εντυπώσεις μας ήταν σχετικά θετικές, γελάσαμε πολύ! Επίσης , είδαμε  και την αντίστοιχη ταινία του Α4,η οποία ήταν ιδιαίτερα χιουμοριστική. 

(μαθήτρια Α.Σ.)

β)         Είχαμε αναρτήσει την εικαστική αποτύπωση του ποιήματος του Γ. Δροσίνη "Θαλασσινά τραγούδια" από τα δύο τμήματα της Α΄ με τα οποία ασχοληθήκαμε φέτος  με τα κείμενα Νεοελληνικής λογοτεχνίας, αφού αυτό υπήρξε το τελευταίο κείμενο της χρονιάς ως αποχαιρετιστήρια ευχή για τις διακοπές μας
            Αφού το επεξεργαστήκαμε, το οπτικοποιήσαμε εικαστικά με διάφορους τρόπους, εργαζόμενοι ομαδικά σε ένα ενιαίο κομμάτι χαρτιού του μέτρου (περίπου 2x1) στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας!  Η διαδικασία πλαισιώθηκε από μουσική θαλασσινή : τραγούδια όπως "Άσπρα, κόκκινα, κίτρινα, μπλε καραβάκια", "Θάλασσα απ΄όλα τα νερά", "Θάλασσα πλατιά", "Θαλασσογραφία" κ.α. 

Η ομαδική εργασία του ενός τμήματος...
Συννεφόλεξο με το ποίημα (http://www.wordle.net/)
...και η ομαδική εργασία του άλλου.
           Πώς θα εργαστούν και θα συνεργαστούν τόσα παιδιά; Και, όμως, αποφασίστηκε σχετικά γρήγορα το γενικό πλάνο και ξεκίνησαν οι ομάδες παράλληλα να δουλεύουν. 
        Προέκυψαν διάφορα μικροπροβλήματα, που επιλύθηκαν σχετικά ικανοποιητικά, εντοπίστηκαν οι αδυναμίες και, πιστεύω, θα το επιχειρήσω ξανά. Δύο τμήματα το προσπάθησαν με διαφορετικό αποτέλεσμα, εξίσου ενδιαφέρον. Μερικά παιδιά σημείωσαν και ποιήματα δικά τους, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων δημιουργικής γραφής, εμπνευσμένα από το έργο αυτό του Δροσίνη. Θέλαμε να ασκηθούμε και στη μετάφραση ποίησης στα αγγλικά, αλλά δεν προλάβαμε! Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον… Του χρόνου θα το κάνουμε… Για λεπτομέρειες αναφορικά με τη δημιουργική γραφή, προσεχώς.
         Καλές διακοπές (μετά από πολλή μελέτη, εξετάσεις, βαθμούς…) !

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πάρα πολύ ωραία σελίδα κυρία!!