Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Βιβλιοδρομίες 2013

        Τη φετινή χρονιά με τα παιδιά της πρώτης γυμνασίου στα πλαίσια του μαθήματος των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας ακολουθήσαμε ένα απλό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με βιβλία λογοτεχνικά από τη βιβλιοθήκη του σχολείου μας, τα οποία τους ανατέθηκαν προκειμένου να τα διαβάσουν, να συντάξουν μια περίληψη και να επιλέξουν μια σκηνή ή απόσπασμα που τους έκανε εντύπωση. 
ΕΚΕΒΙ
         Στόχοι πολλαπλοί: να ασχοληθούν με ένα λογοτεχνικό έργο στην ολότητά του, να εξασκηθούν στην περιεκτική και ενδιαφέρουσα περίληψη μεγαλύτερων κειμένων (σχετικό θέμα σε ενότητες του μαθήματος της Γλώσσας), να ασκηθούν στην υπευθυνότητα με τη διαχείριση χρόνου και οργάνωση της δουλειάς τους σε βάθος χρόνου (και όχι μόνο στην περίπτωση ανάθεσης σχολικών εργασιών επί του μαθήματος της προηγούμενης μέρας) και – λίγα παιδιά τελικά- στην παρουσίαση προφορικά της εργασίας στην ολομέλεια της τάξης. Αυτή η δραστηριότητα έγινε και με τα τρία τμήματα της πρώτης γυμνασίου με τα οποία συνεργαστήκαμε τη φετινή χρονιά (στα μαθήματα Κειμένων και Γλώσσας).

Φιλαναγνωσία (πηγή)
             Στη φάση της ανάθεσης (από εμένα, δεν επέλεξαν τα ίδια τα παιδιά βιβλία) δεν υπήρξαν ιδιαίτερες αντιρρήσεις ή δυσαρέσκεια. Πολλά παιδιά, τελικά, ενθουσιάστηκαν από το περιεχόμενο, κάποια -λίγα- ήταν πιο αδιάφορα. Οι περιλήψεις υπήρξαν γενικά καλές απόπειρες, αποδεκτές, κάποιες με αδυναμίες, αλλά προοδεύουμε όπως και να έχει.

            Μερικά από τα λογοτεχνικά έργα με τα οποία ήρθαν σε επαφή οι μαθητές από συγγραφείς που αποτελούν σταθερές αξίες (Άλκη Ζέη, Λίτσα Ψαραύτη, Ζωρζ Σαρή, Διδώ Σωτηρίου κ.α.π) :  Οι νικητές, Το ψέμα (απόσπασμα στο βιβλίο της γλώσσας), Οι νεκροί περιμένουν, Η ιστορία ενός γάτου που έμαθε σε ένα γλάρο να πετά (το μοναδικό ξένου συγγραφέα, απόσπασμα στο βιβλίο των κειμένων-δόθηκε σε αρκετούς μαθητές και έγινε αφορμή συζήτησης και από τις διαφορές στην παρουσίαση του στην τάξη), Η μωβ ομπρέλα, Τραγούδι για τρεις, Ο χορός της ζωής, Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου, Μέσα στις φλόγες, Το χαμόγελο της Εκάτης, Ο Ψύλλος κ.α. Αυτή η πρακτική μού έχει γίνει συνήθεια πια-σε όλα τα σχολεία από τα οποία πέρασα (ακόμα και ΕΠΑΛ εσπερινό ή ΣΔΕ) την εφάρμοσα, ακόμα κι αν χρειαζόταν να δανείζομαι και να κουβαλώ η ίδια τα βιβλία από δημόσιες βιβλιοθήκες (π.χ. την αξιόλογη της Λιβαδειάς). Του χρόνου προγραμματίζω και άλλες- πιο δημιουργικές ή έστω διαφορετικές- δραστηριότητες φιλαναγνωσίας για να ξεφύγουμε από την "πεπατημένη" της περίληψης.
             Μερικοί μαθητές συνέταξαν μια συντομότερη περίληψη για την ανάρτηση αυτή και παραθέτω τη δουλειά τους: 



(1) εργασία μαθήτριας Β.Τ. :

Ένας γάτος που έμαθε σε ένα γλάρο να πετά

    Ο συγγραφέας μας παρουσιάζει τον πρωταγωνιστή του βιβλίου, το γάτο Ζορμπά, ο οποίος τυχαίνει να είναι μαύρος, πελώριος και χοντρός, και μετά την Κεγκά, μια γλαρομάνα.


    Η Κεγκά είχε ένα τρομερό ατύχημα το οποίο αργότερα της κόστισε τη ζωή... αλλά πριν ξεψυχήσει είπε στο γάτο (ο οποίος όπως είπαμε ήταν μαύρος πελώριος και χοντρός),να πραγματοποιήσει τις 3 τελευταίες τις επιθυμίες.
    Ο γάτος μην ξέροντας ποιες ήταν αυτές πάνω στην ταραχή του δέχτηκε...Έτσι η Κεγκά εξέφρασε τις τρεις παρακάτω επιθυμίες:
1) Να μην φάει το αυγό που επρόκειτο να γεννήσει.
2) Να το φροντίζει
3) Και τέλος να μάθει στο γλαράκι της να πετά.

           Ο γάτος, ο οποίος ήταν μαύρος, πελώριος και χοντρός, αναζητά βοήθεια από άλλους γάτους, οι οποίοι τον βοηθούν και καταφέρνει να εκπληρώσει τις υποσχέσις του προς την γλαρομάνα. Θίγει το περιβαλλοντικό πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζει ο κόσμος μας σήμερα. Ενα απο τα ηθικά διδάγματα (γιατί ήταν πόλλα)είναι πως:  "Μπορεί να δεχόμαστε εύκολα κάτι που είναι ίδιο με εμάς, δεχόμαστε δύσκολα, όμως,  κάτι διαφορετικό από  εμάς..."

 (2) εργασία μαθήτριας Θ.Μ.:
 Ο Χορός της ζωής
            Το βιβλίο μας μιλάει για μία φοβισμένη κοπέλα τη Χριστίνα, που μετά τον Εμφύλιο φεύγει κρυφά ως πολιτική εξόριστη στο Παρίσι. Σχεδόν είκοσι χρόνων, με μοναδικά εφόδια τις αποσκευές που της είχε ετοιμάσει η θεία Άρτα και την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο, φτάνει στην Πόλη του Παρισιού με σκοπό να γίνει ηθοποιός, αλλά πάνω από όλα να μπορέσει να επιβιώσει. Προσπαθεί να υπερβεί κάθε εμπόδιο που βρίσκεται στον δρόμο της. Κάνει όποια δουλειά μπορεί, ενώ ταυτόχρονα σπουδάζει θέατρο. Κατά τη διάρκεια του δύσκολου ταξιδιού της θα γνωρίσει καινούριους ανθρώπους, οι οποίοι τη βοηθούν με όποιον τρόπο μπορούν. Συγχρόνως κατορθώνει και δουλεύει ως ηθοποιός, αποκτώντας εμπειρίες ζωής. Στο Παρίσι κάνει νέους φίλους, νοσταλγεί την Ελλάδα, ερωτεύεται, απογοητεύεται και συναντά τον άνθρωπο που θα της αλλάξει τη ζωή για πάντα!!!

(3) εργασία της μαθήτριας Φ.Μ. :  
Οι νικητές
Η Ζωή, ένα κορίτσι 15 χρονών στα χρόνια της γερμανικής κατοχής, ανήκε κιόλας στο αντάρτικο σώμα. Ύστερα από την κατοχή συνέχισε να παλεύει για την πατρίδα της, όποιο και αν ήταν το κόστος. Αυτό μας το δείχνει το συμβάν που έγινε μια μέρα στις 3 το μεσημέρι απέναντι από το λόφο του Λουμπαρδιάρη, στο σχολέιο της Ζωής, και με αυτό ξεκινά η ιστορία μας. Εκεί η Ζωή τραυματίστηκε σοβαρά, την πήγαν στο νοσοκομείο της Αγίας Όλγας και  θα μπορούσε να έχει μείνει χωρίς χέρι και χωρίς πόδι, αν δεν ήταν ο γιατρός που τον έλεγαν  Νίκο, ο οοίος ήταν ερωτευμένος μαζί της από το πανεπιστήμιο. Την κράτησαν εκεί για να δουν την εξέλιξη του τραύματος. Μια μέρα, είχαν περάσει τα Χριστούγεννα και η προτοχρονιά, έφτασε η είδηση ότι θα πήγαιναν οι Άγγλοι. Οι Άγγλοι τους είχαν υπο άθλιες συνθήκες αλλά ο ανιψιός του στρατηγού, που ήταν υπεύθυνος, βοήθησε τα κορίτσια και έτσι οι Άγγλοι έφυγαν απο το νοσοκομείο. Κι έκει σταματά  την αφήγηση η Ζωή και δεν μας λέει τι έγινε στο τέλος.
Πιστεύω πως είναι ένα πολύ καλό βιβλίο και αξίζει να το διαβάζει κανείς. Μπορείς να μάθεις πράγματα που δεν έχουν ειπωθεί επισήμως. Έχει και ρομαντικά στοιχεία, όπως όταν λέει ο Νίκος στη Ζωή πως την αγαπά και εκείνη δεν ξέρει πως να αντιδράσει, πιστεύει πως του χρωστάει τη ζωή της και το χέρι της, επειδή εκείνος την είχε σώσει. Αυτό είναι και το αγαπημένο μου σημείο. Θεωρώ πως και σε κάθε ρομαντικό έφηβο θα αρέσει αυτό το σημείο.
(4) εργασία της μαθήτριας Α.Σ.

Μέσα στις φλόγες

      Η Αλίκη Μάγη ξεκινά τη διήγησή της από το 1918, όταν ήταν μικρό κορίτσι στο Αϊντίνι της Μικράς Ασίας.Εκεί ήταν η γενέτειρα της,  την οποια εγκαταλείπουν οικογενειακώς για να πανε στην Σμύρνη λόγω των επαγγελματικών σχεδίων του πατέρα της.Στην όμορφη Σμύρνη για τρια περίπου χρόνια θα ζήσει ευτυχισμένη κοντά στην αγαπημένη της οικογένεια. Μετά τα γεγονότα που ακολούθησαν η Αλίκη θα βρεθεί ψυχοκόρη μιας θείας της, αφού οι γονείς της έχοντας κατασταφεί οικονομικά, αναγκάζονται να την δώσουν για μια καλύτερη ζωή.Δεν περνάει όμως καιρός που η Αλίκη έφυγε από το σπίτι της και συμβαίνει η καταστροφή της Σμύρνης. Ευτυχώς η Αλίκη με την θεία της έχουν φύγει για την Αθήνα λίγες μέρες πριν.Η ζωή στην Αθήνα είναι σκληρή. Οι ντόπιοι φέρονται απάνθρωπα στους πρόσφυγες. Ο πατέρας της Αλίκης δε βρίσκει δουλειά και καταφεύγει στο αλκοολ. Ο θείος Γιάγκος (σύζυγος της θείας της) γίνεται από τους σημαντικότερους επιχειρηματίες, αλλά δε βοηθά την οικογένεια Μάγη. Μόνο η θεία Ερμιόνη στέκεται στο πλευρό της οικογένειας. 
       Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα, γιατί πρέπει ένας λαός να γνωρίζει την ιστορία του και το παρελθόν του ώστε να έχει και μέλλον.
(5) εργασία της μαθήτριας Μ.Κ. :

                                              TO ΨΕΜΑ (ΤΗΣ ΖΩΡΖ ΣΑΡΗ)
           Ένα κορίτσι 15 χρονών, η Χριστίνα μετά των χωρισμό των γονιών της μετακομίζει με τη μητέρα της σε ένα θυρωρείο στην Αθήνα. Μόλις έφθασε στην Αθήνα, κατεβαίνοντας από το τρένο την περίμενε ο θείος της για να την πάει στην μητέρα της. Στη διαδρομή η Χριστίνα ήταν τόσο λυπημένη που δεν μίλαγε . Ο θείος της προσπάθησε να την κάνει να νιώσει πιο άνετα, ρωτώντας  την τις εντυπώσεις της για την Αθήνα. Εκείνη συνεχώς απαντούσε ότι δεν της αρέσει η Αθήνα και ότι στη Θεσσαλονίκη  ήταν καλύτερα.  Με τη μητέρα της στην αρχή ήταν απόμακρη. Η μητέρα της προσπάθησε να την κάνει να νιώσει άνετα και όχι μοναξιά και να ξέρει πως αυτή θα είναι πάντα δίπλα της.
           Όταν ξεκίνησαν τα σχολεία, η Χριστίνα είδε για πρώτη φορά την ξαδέλφη της, τη Ρέα, και αμέσως ένιωσε ασφάλεια και σιγουριά μαζί της.  Της φάνηκε πολύ συμπαθητική και αποφάσισε να την γνωρίσει καλύτερα. Στην κατάσταση που βρισκόταν η Χριστίνα, λόγω του χωρισμού των γονιών της από τη μια και της μητέρας της που έπρεπε να δουλεύει στο υπόγειο θυρωρείο της πολυκατοικίας  από την άλλη,  έπρεπε να βρει έναν τρόπο να γίνει αποδεκτή από τους καινούργιους  συμμαθητές της. Έτσι αποφασίζει να πει ένα ψέμα, ότι είναι πλούσια.
            Κάθε παιδί σε τέτοια περίπτωση θα αντιδρούσε ανάλογα, γιατί είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπίσει τον χωρισμό των γονιών του όσο ήρεμα και αν γίνει.  Είχε δεθεί συναισθηματικά με αυτούς και είναι δύσκολο να αποχωριστεί έναν από τους δύο. Στην αρχή η συμπεριφορά της Χριστίνας προς τους συμμαθητές της ήταν απότομη και αγενής- ίσως να έφταιγαν οι αδιάκριτες ερωτήσεις τους προς αυτήν. Γι’αυτό κάποια παιδιά την κορόιδευαν για την παράξενη συμπεριφορά της , αλλά η ξαδέλφη της πάντα την υπερασπίζονταν  λέγοντας στα παιδιά να της δώσουν λίγο χρόνο για να προσαρμοστεί. 
Ο καιρός περνούσε και η σχέση της Χριστίνας με τους συμμαθητές  γινόταν όλο και πιο δυνατή. Παρόλα αυτά, όμως, δεν τους είχε αποκαλύψει τίποτα για την οικογενειακή και οικονομική της κατάσταση. Οι φίλοι της την καλούσαν στις γιορτές και τα πάρτι τους, όμως αυτή δεν δεχόταν ποτέ, γιατί φοβόταν μήπως καταλάβουν ότι τους είχε πει ψέματα. Συνέχισε χωρίς να πει σε κανέναν την αλήθεια, όμως, ένα γεγονός αλλάζει τις αποφάσεις της και αποφασίζει να αποκαλύψει την αλήθεια στον Αλέξη, τον καλύτερό της φίλο. Αυτός αρχικά εκπλήσσεται, αλλά δεν της θυμώνει. Αντιθέτως, προσπαθεί να της συμπαρασταθεί και να καταλάβει την  κατάστασή της. Στο τέλος η Χριστίνα αποφασίζει να πει την αλήθεια και στους υπόλοιπους συμμαθητές της και τους προσκαλεί όλους στα γενέθλιά της που γίνονται στο θυρωρείο. 
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΩ:
             Γιατί μιλάει για παιδιά της ηλικίας μου και την αληθινή φιλία που αναπτύσσεται μεταξύ τους.
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ:
             Στο βιβλίο αυτό μαθαίνουμε για την αξία της αλήθειας και της φιλίας. Η οικονομική κατάσταση δεν επηρεάζει τα πραγματικά συναισθήματα των ανθρώπων.  Η Χριστίνα αισθανόταν ντροπή και είπε ένα ψέμα, αλλά έμαθε στη ζωή ότι σημασία έχει η αληθινή σχέση μεταξύ των ανθρώπων. Επίσης, μαθαίνουμε ότι η δουλειά, οποιαδήποτε δουλειά κι αν είναι, δεν είναι ντροπή.

(6) εργασία της μαθήτριας Ε.Κ.:  

ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΗΣ ΕΚΑΤΗΣ 
                                                 ΤΗΣ ΛΙΤΣΑΣ ΨΑΡΑΥΤΗ

           Ο  έρωτας επηρεάζει τη ζωή τεσσάρων κοριτσιών σε διαφορετικούς αιώνες και όλες στιγματίζονται από ένα αρχαίο μενταγιόν .
           Πρώτα η Θεανώ στην αρχαιότητα γύρω στο 522 πχ. Ήταν κόρη του βασιλιά της Σάμου Πολυκράτη και είχε αγαπήσει ένα νεαρό, τον Ροίκο . Ο Ροίκος της έφτιαξε ένα μοναδικό περιδέραιο το οποίο είχε την Ήρα  και την Αφροδίτη του Φαέθωνα με το άρμα τους Σατύρους και Κένταυρους  με τις νύφες τον Δια που αρπάζει την Ευρώπη, ο Απόλλωνας με τη λύρα του χρυσά στολίδια στους κρίκους κοχύλια και αστερίες,  αχιβάδα και δελφίνι, πλατανόφυλλο και ρόδι, ιππόκαμπο και τζιτζίκι. Η Θεανώ φόρεσε το περιδέραιο στη γιορτή της Ήρας, όμως η θεά ζήλεψε από τη ομορφιά της και σκότωσε την Θεανώ και ο Ροίκος τυφλώθηκε.
          Έπειτα η Θεονίκη στη Βυζαντινή εποχή γύρω στο 1042 μ. χ. κόρη μεγάλης αγροτικής οικογένειας στα 15 ης χρόνια πηγαίνει στο μοναστήρι για να βοηθήσει στις δουλειές. Εκεί έφθασε ο Κωνσταντίνος ο οποίος είχε τίτλο μέλους αυτοκρατορικής οικογενείας και είχε εξοριστεί στη Σάμο. Η ηγουμένη του ν πρόσφερε ένα καλύβι να ζει και ασχολούταν με τις δουλειές στο μοναστήρι ,ήταν επίσης και ζωγράφος. Η Θεονίκη τον ερωτεύθηκε . Η Θεονίκη βρίσκει το μενταγιόν σε μια λίμνη. Ο Κωνσταντίνος ζωγράφισε την εικόνα της Παναγιάς  με τη μορφή της Θεονίκης φορώντας το κόσμημα και η εικόνα ονομάστηκε Παναγιά στολισμένη. Ο Κωνσταντίνος σκοτώθηκε όταν πειρατές λεηλάτησαν το μοναστήρι και η Θεονίκη μετά από χρόνια Ηγουμένη πια του μοναστηρίου είναι πολύ άρρωστη και θυμάται αυτά τα γεγονότα της ζωής της.
          Η Αρετή μοναχοκόρη του προεστού του χωριού γύρω στο 1808 μ.Χ. ήταν η αγαπημένη του Γιακουμή.  Ο Γιακουμής δούλευε στο καΐκι του πατέρα του και βρήκε το περιδέραιο στη θάλασσα. Σκέφθηκε ότι από κάποιο πειρατικό καράβι θα είχε ξεβραστεί εκεί.  Ο Γιακουμής το χάρισε στην Αρετή, την οποία μετά από πολλές δυσκολίες παντρεύτηκε και απέκτησαν πέντε παιδιά . Η Αρετή έχασε τον άνδρα της στην καταστροφή της Χίου  όπου πήγε για να πολεμήσει τους Τούρκους.  Η Αρετή το μενταγιόν το έδωσε προίκα στην πρώτη εγγόνα της  από την κόρη της Μαργίτσα όπου είχε και το όνομα της Αρετής . Η Αρετή το 1995 ήταν ήδη γιαγιά και φρόντιζε τις δύο εγγόνες της Τέτη και Σοφία γιατί οι γονείς τους ήταν μετανάστες στη Γερμανία.  Το περιδέραιο η Αρετή το φύλαγε στη στεφανοθήκη της γιατί το θεωρούσε ιερό κειμήλιο.
      Η Αρετούλα, η εγγονή της , της είπε ότι μοιάζει σα χαμογελαστό μισοφέγγαρο και το ονόμασε «το χαμόγελο της Εκάτης». Την Αρετούλα, όταν μεγάλωσε, την φώναζα Τέτη, γνώρισε τον Τέλη και τον ερωτεύτηκε.   Εκείνος  της φούσκωνε τα μυαλά να πάνε στην Αθήνα να γίνει μοντέλο.  Η Τέτη έφυγε κρυφά από το σπίτι της κλέβοντας το περιδέραιο από τη γιαγιά της για να πάει με τον Τέλη στην Αθήνα. Όμως, έγινε ένα ατύχημα στο δρόμο που ήταν αφορμή το περιδέραιο να μην πέσει σε άλλα χέρια
αλλά πάλι στα χέρια της γιαγιάς και η Τέτη από το κρεβάτι του νοσοκομείου να δει καθαρά ποιος ήταν ο Τέλης. Αποφάσισε να αλλάξει τη ζωή της έτσι όπως εκείνη την θέλει και όχι όπως τη θέλουν οι άλλοι.  
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΩ :
          Το προτείνω γιατί είναι ωραία γραμμένο και έχει ενδιαφέρον. Οι περιγραφές είναι ζωντανές και νοιώθεις ότι συμμετέχεις στην ιστορία.
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΓΙΑΤΙ :
          Μιλάει για τις ζωές νέων ανθρώπων όπου μεταξύ τους υπήρχε αγάπη.  Επίσης, μου άρεσε γιατί περιγράφει μια διαδρομή από το παρελθόν και τα ιστορικά στοιχεία του ως τις μέρες μας. 

(7) εργασία της μαθήτριας Σ.Μ.
Τραγούδι για τρεις
Το βιβλίο είναι πραγματικά εξαίσιο. Περιγράφει ένα γεγονός που συνέβη στην πραγματικότητα και ήταν άθλιο, τραγικό και άδικο: μια κοπέλα και δύο αγόρια έχασαν βασανιστικά τη ζωή τους, γατί ήθελα να σώσουν την πατρίδα και τους συνανθρώπους τους με όποιον τρόπο μπορούσαν. Παιδιά που συγκέντρωναν υλικό για τη γιορτή του σχολείου χρόνια μετά θα ανακαλύψουν αναπάντεχα και θα αποκαλυφθεί η αλήθεια για εκείνη την προδοσία... Ένα φοβερό βιβλίο που μιλά για σκληρά χρόνια της Κατοχής και τα βάσανα των ανθρώπων.
(8) εργασία της Δ.Κ. (απόσπασμα) :
Όνειρα από μετάξι
 Η οικογένεια Καψάλη ζει  μια πολύ ήρεμη ζωή σε ένα νησί του Αιγαίου ως την ημέρα που ένας Ιταλός έρχεται να επιστρέψει ένα αρχαίο αντικείμενο που είχε κλέψει ο πατέρας του κατά τη διάρκεια της ιταλικής κατοχής το 1941. Αυτό αναστατώνει τη ζωή και την ηρεμία της οικογένειας και ξυπνάει μνήμες από το παρελθόν...  Θα το πρότεινα σε κάποιον, γιατί είναι ένα βιβλίο που σου μαθαίνει πολλά και σε κάνει να καταλάβεις πως η αγάπη και δύο γονιών είναι η ολοκληρωμένη αγάπη. Ένας γονιός δεν μπορεί να προσφέρει  όση αγάπη δίνουν και οι δυο γονείς...

(9) εργασία της Ρ. Λ.:
Το αίνιγμα της πέτρινης γενειάδας
Το βιβλίο μας μιλάει για μια κοπέλα που πηγαίνει σε επαγγελματικό ταξίδι με τον πατέρα της στο Κάιρο. Εκεί γνώρισε έναν αρχαιολόγο, τον Ρικ, και πηγαίνοντας μαζί του σε διάφορα μουσεία και μέρη της Αιγύπτου έμαθε για τον αρχαίο πολιτισμό και μια μυστήρια επιγραφή στο άγαλμα του φαραώ Ραμσή. Θέλησαν να λύσουν το μυστήριο της επιγραφής, η οποία μιλούσε για οικολογικά προβλήματα και καταστροφές στο μέλλον. Προτείνω το βιβλίο αυτό, γιατί μας γνωρίζει τον πολιτισμό της αρχαίας Αιγύπτου και μας δίνει το μήνυμα να μην καταστρέφουμε το περιβάλλον.

(10) εργασία της Ι.Τ. (απόσπασμα) :
Ο μικρός μπουρλοτιέρης

Στην Ύδρα την εποχή της τουρκοκρατίας ζει ο Λευτέρης, ένας μαθητής που λατρεύει τα ταξίδια και η θάλασσα. Όταν η Ύδρα ξεσηκώνεται εναντίον των Τούρκων, ο Λευτέρης μαζί με το φίλο του Θανάση κρύβονται στα καράβια που φεύγουν για τον πόλεμο. Από τον Ανδρέα Μιαούλη μαθαίνει πολλά και σύντομα καταφέρνει να γίνει καπετάνιος σε δικο του καράβι, ζει την καταστροφή της Χίου και των Ψαρών. Ένα ατύχημα δεν τον εμποδίζει να γίνει τελικά δάσκαλος και να διδάξει τα ελληνόπουλα...
 *
Αυτά είχα στη διάθεσή μου. Αν κάποιος άλλος επιθυμεί, ας στείλει την εργασία του με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή γράψει κάτι στα σχόλια για να εμπλουτίσω την ανάρτηση! Καλά διαβάσματα... 

Δεν υπάρχουν σχόλια: