Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Μια θεμελιώδης και ουσιαστική θέση για την εκπαίδευση...

 
έργο Κ. Γραμματόπουλου, από το Αλφαβητάριο (1956-1974)

         ... Τώρα που πλησιάζει προς το τέλος η σχολική χρονιά, γίνεται η αποτίμησή της σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο- ταραχώδης σχετικά και πλούσια σε δεδομένα, αρκετή τροφή για σκέψη και αποφάσεις...
        Από το βιβλίο του εξαιρετικού συναδέλφου  Τάσου Χατζηαναστασίου "Το άλλο σχολείο, πρόταση για μια παιδεία χωρίς αποκλεισμούς από την εμπειρία διδασκαλίας στη Μέση Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση" (Εναλλακτικές Εκδόσεις, Αθήνα 2002, σ. 101-106) ένα απόσπασμα. Με συγκροτημένο λόγο, εύληπτο, ευσύνοπτο και σαφή τρόπο, ολοκληρωμένη άποψη για το σχήμα εκπαίδευση-παιδεία-κοινωνία: 
  
     "Η παιδεία που οραματιζόμαστε θα πρέπει να στοχεύει καταρχήν στην οικολογικά παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, σε μια ανεξάρτητη Ελλάδα, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη οικονομική αυτάρκεια που να αναδεικνύει τον πολιτισμό και τα μνημεία της ως πρόταση ζωής και ως αισθητική αντίληψη. Κατά δεύτερο λόγο το δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα στοχεύει σ' έναν άνθρωπο δημιουργικό, πλούσιο σε γνώσεις και ικανότητες, θεωρητικά καταρτισμένο και χειρωνακτικά επιδέξιο, αισθητικά καλλιεργημένο, υγιή και συναισθηματικά συγκροτημένο. Επομένως η εκπαίδευση καλλιεργεί την εθνική και θρησκευτική συνείδηση, παρέχει γνώση αλλά και εξασφαλίζει την εμπέδωσή της, προάγει την κριτική σκέψη, τη συλλογικότητα και την κοινωνική ευθύνη."

        Προσυπογράφουμε... Υστερούμε στην κινητοποίηση των υγιών δυνάμεων της κοινωνίας και του κλάδου εν προκειμένω, αλλά να που κάτι μπορεί να κινηθεί και να αναπτυχθεί, αν το πλαισιώσουμε οι πολλοί αδρανείς που συμφωνούμε. 
Η Martine στο σχολείο από γαλλόφωνους Βέλγους Marcel Marlier & Gilbert Delahaye

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Η Λιλίκα στα ελληνικά! Πού τη θυμήθηκες;