Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Ορθογραφία...αααχχ...

από κόμικ του Αρκά 
(Ε, θέλει και λίγο μελέτη...)
Ένα μεγάλο πρόβλημα για το γυμνάσιο σήμερα, για τους καθηγητές και τους μαθητές, είναι η ορθογραφία.
*
      Λάθη κάνουμε όλοι, είτε από άγνοια κανόνων, είτε από αδιαφορία, είτε εκ παραδρομής. Πάντα υπήρχαν "αδιόρθωτα" ανορθόγραφοι για διάφορους λόγους (και αναπόδραστες μαθησιακές δυσκολίες), τα τελευταία χρόνια ωστόσο παρατηρούμε μεγάλο ποσοσστό μαθητών με υπερβολικά πολλά ορθογραφικά, γεγονός που δεν εξηγείται εύκολα. Δεν έγινε σωστή προετοιμασία στο δημοτικό, δεν δίνεται έμφαση σε απλούς κανόνες (κωδικοποίηση), δεν υπάρχει εξάσκηση, δεν δίνεται σημασία σε λάθη ή στη μελέτη; Πάντως, σε μεγάλο βαθμό δεν υπάρχει αυτοματοποίηση απλών ορθογραφικών κανόνων στο γραπτό λόγο πολλών μαθητών.
      Τι κάνουμε πρακτικά; Πέρα από ενδελεχή διόρθωση και επεξήγηση των λαθών- σε μερικές περιπτώσεις συνιστούμε αποδελτίωση διορθωμένων λαθών σε ευρετήριοεπαναλήψεις, εκμάθηση απλών κανόνων, χρήση λεξικών και γραμματικής, "ανάλυση" λέξεων (για να καταλάβουμε ότι με λίγους κανόνες, έξυπνα μπορούμε να μαντέψουμε την ορθογραφία, π.χ. το α΄συνθετικό συν-, -ηση από ρήματα β΄συζυγίας κλπ.). Επίσης, από το λεξικό του σχολείου μας έγινε επιλογή χρήσιμων και δόκιμων λέξεων, υπαγόρευσή τους, διόρθωση στο σπίτι και σχηματισμός προτάσεων (άρα, και ρίξαμε μια ματιά σε ένα βιβλίο αναφοράς και μάθαμε άγνωστες λέξεις -και τη χρήση τους- και εξασκηθήκαμε και στην ορθογραφία!)
        Ένα πολύ καλό βοήθημα δωρεάν είναι αυτό :
Πλήρες, δωρεάν, εγκεκριμένο από το υπουργείο
Είχαμε να το μελετήσουμε... Έφτασε η μεγάλη ώρα να δούμε τι εμπεδώσαμε!
Διαγωνισμός Ορθογραφίας 2014 !
Σε τρεις φάσεις:

1Διαγωνισμός στην τάξη!       (10, 20, 50, 100, 150 λεξούλες...)
2.  Μια άσκηση διαδικτυακή (τελείωσαν οι καραμέλες!)



Ανανέωση 10/5 :
Μπορείτε, όμως, να κάνετε μια παρόμοια  εδώ

3. Μια σειρά ασκήσεων: συμπληρώνετε και βλέπετε και το ποσοστό επιτυχίας σας. Και για το   καλοκαιράκι... Καλή επιτυχία!  (περιμένω να ακούσω ποσοστά)

Δεν υπάρχουν σχόλια: