Έφτασε στο τέλος της και αυτή η σχολική περίοδος μαθημάτων. Ακολουθεί τώρα μαραθώνιος διαβάσματος, "τρεξίματος" (επιτηρήσεις, διοικητικές εργασίες, διόρθωση άπειρων γραπτών)...
Για την Α΄ Γυμνασίου κλείσαμε με μια περιδιάβαση σε μερικούς μύθους του Αισώπου (δεδομένου ότι τα
"νέα" βιβλία δεν έχουν και τόσο ελκυστικό περιεχόμενο για τους μαθητές), για να χαλαρώσουμε λίγο. Σε κάθε μαθητή προ καιρού είχε ανατεθεί
ένας μύθος με σκοπό να τον αποδώσει νοηματικά και εικαστικά. Τα
αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Θα παρουσιάζαμε στην τάξη όλους τους
μύθους, αλλά τελικά δεν προλάβαμε παρά μόνο να πάρουμε μια ιδέα από τη
σοφία τους στο τελευταίο μάθημα ως αποχαιρετισμό! Στολίσαμε τον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης με την εικαστική απεικόνισή τους, δίπλα στους μήνες του αττικού ημερολογίου, τους τρεις μνημειώδεις λόγους
του Ξ. Ζολώτα (δύο στα αγγλικά και έναν στα γαλλικά) με λέξεις που έχουν ρίζες ελληνικές-αξίζει να τους διαβάσετε εδώ!
Μερικοί από τους μύθους που διαβάσαμε : Λέων γηράσας καὶ ἀλώπηξ , Ἑρμῆς καὶ ἀγαλματοποιός Κώνωψ καὶ λέων, Γεωργὸς καὶ παῖδες αὐτοῦ, Κύων καὶ ἀλεκτρυὼν καὶ ἀλώπηξ, Μυῖα, Κοχλίαι, Λύκος τετρωμένος καὶ πρόβατον κ.α.
Επίσης, με έμπνευση από τον προηγούμενο γάλλο συγγραφέα με τον μικρό πρίγκιπά του (την αλεπού, τα τριαντάφυλλα... ) ολοκληρώσαμε ένα μικρό κόμικ (καταχρηστικά, εικονιστόρημα) με το απόσπασμα του βιβλίου μας ...
Και για την Ιστορία, αποφασίσαμε τελευταία στιγμή με το τρίτο τμήμα (που πρωτοστάτησε στη δραστηριότητα με τη συμμετοχή και των άλλων τμημάτων) να ασχοληθούμε με μια βυζαντινή τέχνη κάπως διαφορετικά (την ιδέα αλιεύσαμε από εδώ) ... Το ψηφιδωτό, μια τέχνη δύσκολη και ακριβή, έγινε πιο προσιτό: σε χαρτί του μέτρου (γκρι, για φόντο), με ιδιότυπες "σφραγίδες" ζωγραφίσαμε τις ψηφίδες με τέμπερα (μη τοξική, που δε λερώνει). Μια ιδέα μαθήτριας να σχεδιάσουμε τη σημαία του Βυζαντίου, το δικέφαλο αετό, μας προβλημάτισε: ποια ακριβώς ήταν η σημαία του υπερχιλιόχρονου ανατολικού ρωμαϊκού κράτους; Ο δικέφαλος αετός υπήρξε έμβλημα της δυναστείας των Παλαιολόγων (της τελευταίας και μακροβιότερης), ωστόσο έγινε μια μικρή παρουσίαση με τη σημαία του βυζαντινού αυτοκράτορα σε χρώμα πορφυρό και κίτρινο-χρυσό με τα τέσσερα (ρωμαϊκά) πυρέκβολα (για άναμμα φωτιάς, τμήματα όπλων αργότερα), που αποτελούν και σε σχήμα Β τα αρχικά της φράσης : Βασιλεύς Βασιλέων Βασιλεύων Βασιλευόντων ή (κατ΄άλλους) Βασιλεῦ Βασιλέων Βασιλεῖ Βοήθει.
Μας άρεσε και θα κάνουμε κάτι πιο σύνθετο και του χρόνου!
*
οι ζωγραφιές μας, χάρτης της αρχαίας Αθήνας, οι λόγοι του Ξ. Ζολώτα, ο πρασινοπίνακας και ένας χάρτης ανάποδα (λειτουργεί ως οθόνη προβολής!) |
Μερικοί από τους μύθους που διαβάσαμε : Λέων γηράσας καὶ ἀλώπηξ , Ἑρμῆς καὶ ἀγαλματοποιός Κώνωψ καὶ λέων, Γεωργὸς καὶ παῖδες αὐτοῦ, Κύων καὶ ἀλεκτρυὼν καὶ ἀλώπηξ, Μυῖα, Κοχλίαι, Λύκος τετρωμένος καὶ πρόβατον κ.α.
*
Τελευταίο κείμενο, για να κλείσουμε με κύκλο την πορεία μας στα Κείμενα Ν.Λογοτεχνίας Β΄γυμνασίου (ξεκινήσαμε με το Και πάλι στο σχολείο), το γαλλικό ποίημα Βγαίνοντας από το σχολειό. Αφού το συζητήσαμε λίγο, προσπαθήσαμε να δούμε τι "συναντάμε εμείς βγαίνοντας απ΄το σχολειό" (ομαδική άσκηση φαντασίας) : πολλά παράταιρα, υπερρεαλιστικά, όπως φούξια δελφίνι, ημίθεο, λαϊκή (ε, κάθε Τετάρτη έχει έξω από το σχολείο μας), διάφορους τύπους ανθρώπων, κλόουν, χαμόγελα, εξωγήινους, δρόμους και δρομάκια κ.α.!Επίσης, με έμπνευση από τον προηγούμενο γάλλο συγγραφέα με τον μικρό πρίγκιπά του (την αλεπού, τα τριαντάφυλλα... ) ολοκληρώσαμε ένα μικρό κόμικ (καταχρηστικά, εικονιστόρημα) με το απόσπασμα του βιβλίου μας ...
ήδη στολίζει τον τοίχο μας (όσον έμεινε ελεύθερος...) |
το "ψηφιδωτό" μας... βάλαμε και τον δικέφαλο αετό στη μέση! |
Μας άρεσε και θα κάνουμε κάτι πιο σύνθετο και του χρόνου!
*
Μπράβο στα παιδιά, καλό διάβασμα, καλή δύναμη σε όλους...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου